helenatipsar.blogg.se

En blogg om mitt liv som 3 barnsmamma, men oxå inslag av tips på tävlingar, recept, resor, musik och barnrelaterade saker, sånt som jag och familjen gillar att göra...

Livet är inte alltid en dans på rosor..

Publicerad 2014-01-25 22:32:00 i Allmänt, Familj,

Vilka dagar vi haft 😷.. I onsdags var allt frid och fröjd, jag och Anton var som vi brukar på Öppna Förskolan på onsdagar. Dagen då det serveras supergod soppa efter lek och sångstunden. Allt var som vanligt och vi gick hemåt vid 13. Började känna mig knepig i magen på eftermiddagen och på kvällen var kräksjukan ett faktum (eller jag trodde det var pga soppan först).

Jag tycker att kräkas är bland det vidrigaste som finns, fy farao. Ja, jag var helt slut i kroppen och låg i soffan mest hela torsdagen. Lilla Anton är så duktig och gillar att leka med sina bilar själv och sambon sprang runt och servade mig med te, vatten och blåbärssoppa samtidigt som han försökte jobba.
Natten mot igår (fredag) var det Antons tur, inte roligt när de är så små. Han förstod ju inte alls vad som hände. Inte mycket han och jag ätit de här dagarna, i övrigt mår vi okej men det tar ett tag för kroppen att återhämta sig.
Idag började Alex kräkas och blev otroligt ledsen, för det planerade kalaset imorgon med bowling, pannkakor och glass på New Bowl Center blir inte av. Han har haft en tuff eftermiddag/kväll.
Vår dotter brukar för det mesta klara sig (stålmage 😊) och mådde hur bra som helst idag, och eftersom hennes kalas var bokat på Laserfortet till kl 18 nu ikväll så körde vi på det. Vi tänkte att det måste vara en minimal risk för smitta om vi inte är hemma...

Otroligt lyckad kväll med glada barn efter en timmes klurigheter i Arosfortet som är som "Fångarna på Fortet". Gäller att på tid klara av olika celler med olika uppgifter och ha ett bra samarbete. Rekommenderas som kalas 👍🎉🎂.

Klockan 20 var vi hemma, klockan 21 började Lovina kräkas 😔. Hon är ledsen för att kanske smittat sina kompisar och Alex som inte får ha sitt kalas imorgon. Tycker så synd om mina barn. Och de tycker att det är så jobbigt, och jag håller absolut med dem, det är asjobbigt att vara kräksjuk!!! Usch och fy!!
Nu gör sambon allt i sin makt för att klara sig undan, han har under dessa dagar druckit blåbärssoppa, käkat vitpepparkorn, tagit en whiskey och hoppas på det bästa 😷😷.
Långt inlägg men ville skriva av mig. Vill vara friska NU tack 💕💕❤.

Kommentarer

Postat av: nasus

Publicerad 2014-01-26 08:36:32

Norovirus (calici) är otroligt smittsamt Jag önskar att Ni blir frisk fort! PS ett fartyg med 3000 människor är oxå magsjuka nu ! TVÅL O VATTEN extra noga handhygien i dessa tider



Svar: Ja fy, sambon drabbades inatt. Hoppas på snabb återhämtning för oss alla, kram 💕
Helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

35 år. 3 barnsmamma. Föräldraledig. :-)Instagram - fotohella Kontakta mig: [email protected]ör för Allt för Föräldrar :-)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela