helenatipsar.blogg.se

En blogg om mitt liv som 3 barnsmamma, men oxå inslag av tips på tävlingar, recept, resor, musik och barnrelaterade saker, sånt som jag och familjen gillar att göra...

Skida i Ramundberget

Publicerad 2013-11-16 22:02:00 i Allmänt, Familj,

Hehe, ja så här snygg kan man också vara ;-)

Ramundberget ligger i västra Härjedalen och någongång SKA vi åka dit, jag och min fina familj. Det finns allt där; Slalom, längdskidspår, spa, pool, gym och klättervägg, månskensturer till gruvan och mer. Skidpremiären var den 26/10 och kolla in boendet i tex Fjällängen, stora stugor med lägenheter som ligger mitt i backen, där varje lägenhet har en egen bastu, perfekt efter en heldag i backen!

Ett roligt vinterminne som sitter fastklistrat är när jag, min mamma och min lillebror var i Vemdalen när vi var små. Vi tog på oss slalomskidorna och gjorde oss redo för liften. Det flöt på bra och vi hade det roligt tills vi skulle åka ett sista åk. Min lillebror åker upp i liften först, sen min mamma och sist jag. Halvvägs upp ser jag någon komma "rullandes" vid sidan av liften, det var min lillebror som trillat av, min mamma som fick panik när hon såg honom komma farandes hoppade av sin lift, ramlade och gled efter... Allt gick ju bra men jag var i den åldern att jag tyckte det var såå pinsamt så jag åkte vidare och låtsades inte om att jag kände de två som rullade ner för hela liftbacken.
Ingen blev skadad (som tur var) men det blev många skratt när vi sågs sen nere i backen.
Det har tyvärr blivit för lite slalomåkning genom åren, vilket jag saknar men desto mer längdskidor på vintern och det är något som sitter i sedan jag var liten, jag tränade och tävlade i längdskidåkning. Många härliga minnen där med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

35 år. 3 barnsmamma. Föräldraledig. :-)Instagram - fotohella Kontakta mig: [email protected]ör för Allt för Föräldrar :-)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela