helenatipsar.blogg.se

En blogg om mitt liv som 3 barnsmamma, men oxå inslag av tips på tävlingar, recept, resor, musik och barnrelaterade saker, sånt som jag och familjen gillar att göra...

Huvudstaden Scarborough och Skype med familjen

Publicerad 2013-12-14 16:32:00 i Resor, Tobago,

Igår eftermiddag tog vi bussen in till Scarborough som är Tobagos huvudstad. Inget ställe för oss, med trafik och stök. Hittade dock en kombinerad julmarknad/fishmarket som var det stora som hände där igår med musik etc, Fish Fryday. Vi shoppade lite till våra barn. Träffade även en kvinna som sålde sina vackra konstverk (Rachaels Art Studio).
Som med det mesta här på ön så får man ta allt i sin tid. Bussarna kommer lite när de känner för det, om lokalbefolkningen säger att det bara tar 10 minuter så tar det 30 min, går en elstolpe sönder och de säger en tid när det ska vara fixat så kan det ta typ 6 timmar extra. Men det är lite av charmen också. Vi är lite bortskämda i Sverige att allt ska gå så snabbt.
Här på Tobago kör de med liming vilket betyder att ta det lugnt och relaxa. Så ja, det är vad vi gör, limar 😄. Men det kan oxå betyda fest, hmm, kanske deras sätt att relaxa på!?! Vi tar det lugnt och softar iallafall.

Nu ligger vi vid poolen, såg precis en mysig liten ödla på 3 dm smita förbi oss 😄. Och jag har äntligen fått sett och prata med alla i familjen på Skype, så härligt att se dem. Oj vad jag saknar dem, men snart får vi kramas igen. Älskar er mest 💕💕💕💕. Har oxå pratat med min faster och hennes man, roligt att kunna ha kontakt trots avståndet oss emellan, kram till er!

Kommentarer

Postat av: nasus

Publicerad 2013-12-14 16:50:43

Skype .- härligt att det fungerade Bra för alla troligen mest för dig Snart hemma Kramis FInfina bilder

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2013-12-14 22:45:35

Härligt. Fint att ni kan prata på Skype, sötingar till barnbarn jag har, ska bli kul att träffa er allihop snart. Blir lite avis faktiskt ni verkar ha det bra och kul att få uppleva något annat, ett annat liv än vad vi är vana vid häruppe i kallan nord.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

35 år. 3 barnsmamma. Föräldraledig. :-)Instagram - fotohella Kontakta mig: [email protected]ör för Allt för Föräldrar :-)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela