helenatipsar.blogg.se

En blogg om mitt liv som 3 barnsmamma, men oxå inslag av tips på tävlingar, recept, resor, musik och barnrelaterade saker, sånt som jag och familjen gillar att göra...

Tårtblöja (tårta av blöjor)

Publicerad 2014-01-21 13:12:00 i Allmänt, Familj,

Min fina vän har blivit mamma för andra gången, så glad för hennes skull 💐💕🎉! Ville göra något extra för henne och bebisen så nu har jag pysslat och knåpat ihop en blöjtårta. Blev riktigt nöjd faktiskt 🎂.
Och det är en överraksning, så om du läser det här nu M, sluta😉 💕!
1. Köpte 2 paket av storlek 1 i blöjor (50 blöjor), rullade ihop en och en och snodde runt gummisnoddar. Med trycket inåt så att det inte syns.
2. Jag använde en nappflaska som mittenpelare och ställde upp blöjorna runt om, trädde sedan en större gummisnodd runt hela nedre delen. (Bry er inte om skedarna på bild 2, testade lite olika varianter bara 😉).
3. Byggde sedan vidare lager för lager, snurrade även ihop bodysar och strumpor och klämde in i tårtan, översta lagret fäste jag med bebismatskedar som jag tryckte igenom blöjorna ner till lager två. Täckte de synliga yttre gummisnoddarna med att knyta ett bredare sidenband utanpå.
4. Färdig, toppade mästerverket med en snuttefilt, garnerade med nappar och badleksak 😊.

Om

Min profilbild

Helena

35 år. 3 barnsmamma. Föräldraledig. :-)Instagram - fotohella Kontakta mig: [email protected]ör för Allt för Föräldrar :-)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela