helenatipsar.blogg.se

En blogg om mitt liv som 3 barnsmamma, men oxÄ inslag av tips pÄ tÀvlingar, recept, resor, musik och barnrelaterade saker, sÄnt som jag och familjen gillar att göra...

God handhygien - javisst 😊

Publicerad 2014-01-26 11:28:00 i AllmÀnt, Familj,

Familjen krĂ€ksjuk, alla fem lyckades bli sjuka đŸ˜·đŸ˜ž. Sambons tappra försök att inte bli smittad gick ju sĂ„dĂ€r. Anton Ă€r nĂ€stan helt Ă„terstĂ€lld och de stora barnen Ă€r pĂ„ bĂ€ttringsvĂ€gen 💕. Jag mĂ„r ju bra igen och det kĂ€nns som att det enda jag gör nu Ă€r att skura golv och spraya Ajax pĂ„ luckor, toaletten, dörrhandtag etc. Allt för att sanera.

En klar favorit nĂ€r det gĂ€ller tvĂ„l och att tvĂ€tta hĂ€nder Ă€r: Palmolive Magic Softness! MĂ„ste testas 👍😊.
En skumtvÄl som tar bort bakterier och smuts och hÀnderna kÀnns rena, frÀscha och mjuka.
De flesta vet att tvĂ€tta hĂ€nderna grundligt Ă€r det mest effektiva sĂ€ttet för att stoppa spridning av förkylningar och magsjukor men jag tror att det Ă€r mĂ„nga som slarvar och "glömmer". SĂ„ gott folk, tvĂ€tta hĂ€nderna 😊.

Kanske lÄter som att vi Àr slarviga som nu rÄkat ut för krÀksjuka?! NÀrÄ, vi Àr vÀldigt noga och tjatar pÄ barnen dagligen om handtvÀtt men tvÄl skyddar inte mot alla bacillusker.
Men tĂ€nk vad bra om det skulle vara sĂ„ 😊.
Vad jag ville sÀga med detta Àr att tvÄlen Àr viktig och en bra start till att undvika spridning av smittsamma Äkommor.

Om

Min profilbild

Helena

35 Ă„r. 3 barnsmamma. FörĂ€ldraledig. :-)Instagram - fotohella Kontakta mig: [email protected]ör för Allt för FörĂ€ldrar :-)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela