helenatipsar.blogg.se

En blogg om mitt liv som 3 barnsmamma, men oxå inslag av tips på tävlingar, recept, resor, musik och barnrelaterade saker, sånt som jag och familjen gillar att göra...

iPhone till en 11åring?

Publicerad 2013-11-13 22:18:00 i Allmänt, Familj,

Dottern fyller snart 11 år och ja, hon önskar sig en iPhone, helst av allt en 5s. 2/3 av hennes klasskompisar har en iPhone och jag håller med om att det är en väldigt bra lur, men är det värt att köpa en till ett barn? Jag tänker på stöldrisken, om den går sönder!!
Jag frågade henne; varför just 5s och inte den färgglada 5c, svaret jag fick var att hon tycker den silvriga 5s är så snygg, att den har så bra och snabb kamera, har en fingeravtrycksläsare, är en lätt telefon och hon kan spela roliga spel på den!! Min lilla sötnöt, hon har verkligen läst på om mobilerna!

Men, känner mig kluven.. En iPhone till ett barn, hmm, det blir en hel del pengar för en trebarnsmor...
Många frågor och tankar från en förvirrad mamma i denna djungel av telefoner.
iPhone 5s
iPhone 5c

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2013-11-14 16:32:35

Nja, jag tycker inte! Har du inte en äldre modell iphone eller liknande som dottern kan ärva så kan du köpa en 5:a?

Postat av: Eva

Publicerad 2013-11-14 16:33:43

Forts... Jag menade att du kan köpa en nyare till dig själv 😊

Postat av: Anneli

Publicerad 2013-11-16 10:23:32

Tycker inte att man som 11-åring har behov av den nyaste iPhone-modellen...

Svar: Jag håller med dig, jag kollar efter 4:or nu, hoppas på att hitta till bra pris.Kram
Helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

35 år. 3 barnsmamma. Föräldraledig. :-)Instagram - fotohella Kontakta mig: [email protected]ör för Allt för Föräldrar :-)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela