helenatipsar.blogg.se

En blogg om mitt liv som 3 barnsmamma, men oxå inslag av tips på tävlingar, recept, resor, musik och barnrelaterade saker, sånt som jag och familjen gillar att göra...

Smörgåstårta 😊

Publicerad 2013-09-28 12:48:00 i Mat och bak, Recept,

Idag har vi lite kalas för vår lilla 1åring ❤. Tårta, muffins, jordgubbscupcakes, fruktsallad, majskrokar och smörgåstårta bjuds det på. Jordens enklaste och godaste recept på smörgåstårta jag en gång fått av min svärmor.


1,5 förpackning formfranska
1 burk majonnäs
3-4dl gräddfil
2-3 burkar tonfisk
1 msk dillkrydda
1 lök
Finhacka lök, rör ihop med övriga ingredienser till en röra.
Skär bort kanterna av formfranskan och lägg ihop dessa på tex en skärbräda.
Bred över röran. Bygg sedan lager av bröd och röra.
Garnera med skivade citroner, gurka, ost och tomat, skivade ägg (brukar koka 4-5 st). Vi brukar ibland garnera med räkor och stenbitsrom också.
Matbloggstoppen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

35 år. 3 barnsmamma. Föräldraledig. :-)Instagram - fotohella Kontakta mig: [email protected]ör för Allt för Föräldrar :-)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela