helenatipsar.blogg.se

En blogg om mitt liv som 3 barnsmamma, men oxå inslag av tips på tävlingar, recept, resor, musik och barnrelaterade saker, sånt som jag och familjen gillar att göra...

Trollkarlen från OZ!

Publicerad 2013-10-28 21:36:00 i Familj,

Nu ikväll har jag sett genrepet av Trollkarlen från OZMaximteatern. Med mig hade jag mina stora barn Lovina, Alexander och en kompis till Alex.
Familjemusikalen som har premiär den 3/11 framkallade många skratt hos barnen 😃.
Den var inte klockrent bra tycker jag men är ändå värd att se. Den började lite segt men kom sen igång. Markoolio som det fega Lejonet, Robert Rydberg som den viga Fågelskrämman och Tobbe Trollkarl som den magiska Trollkarlen var de som gjorde hela musikalen.
Det roliga med genrep är att skådespelarna improviserar ibland och det händer saker som inte var tänkt, det blir så mycket roligare, hihi 😊.
Tack till Maximteatern och Barnguiden.com för att vi fick gå ikväll 💐💕, väldigt nöjda barn 👍

Kommentarer

Postat av: Robin

Publicerad 2013-10-29 10:39:00

Jag har ärligt talat inte äns sett de nyare versionerna utav Trollkarlen från OZ. Originalet har jag dock sett, den är ju riktigt skön =)

Svar: Ja originalet med Judy Garland mfl är solklart bäst. 😊Och jag trodde att OZ The Great and Powerful som hade premiär i år skulle vara bättre än den var. Rörig film.
/Helena
Helena

Postat av: Robin

Publicerad 2013-10-30 10:56:58

Yepp, den är riktigt skön =) Om jag inte minns helt fel. Så gjorde även Michael Jackson en tolkning på Trollkarlen från Oz?

Svar: Yes, The Wiz, med oxå bl.a. Diana Ross.
Helena

Postat av: Robin

Publicerad 2013-10-31 13:21:30

Var det jag fick för mig =) Shit, det var ett bra tag sedan jag såg The Wiz. Jag får leta fram skivan igen bara för det xD

Svar: 👍
Helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

35 år. 3 barnsmamma. Föräldraledig. :-)Instagram - fotohella Kontakta mig: [email protected]ör för Allt för Föräldrar :-)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela