helenatipsar.blogg.se

En blogg om mitt liv som 3 barnsmamma, men oxå inslag av tips på tävlingar, recept, resor, musik och barnrelaterade saker, sånt som jag och familjen gillar att göra...

Hmm är ordet för dagen..

Publicerad 2013-06-28 12:04:00 i Allmänt,

1. Jag sitter på en långfärdsbuss, bredvid mig sitter en större variant av kille som tuggar/gnager på sina naglar, usch! Hur jag än vrider mig så syns detta! Hmm..

2. Nu är det paus vid rastplats, de flesta kliver av: inne på kiosken står en irriterad dam som vill betala men som missat att ställa sig i kön. Hon hade bildat en egen och har stått längst (enligt henne själv) och vill betala. Kassörskan ger sig inte och damen ställer sig tillslut sist men väldigt sur! Hmm..

3. Nu åter på bussen: En man klagar högt på att bussen är fullbokad! Han kommer aldrig att åka långfärdsbuss igen. Och inte är den städad heller för han hittade minsann en påse under sitt säte som han tittade i och hittade en gammal halväten smält glass! Hmm...

4. En kille på bussen fattade inte varför han inte fanns med på passagerarlistan trots att det på bekräftelsen stod att han bokat tvärtom, alltså motsatt riktning än den han skulle. Med lite tur fick han den sista platsen ändå och fick följa med! Hmm..

5. Nu är det dags för bussen att åka vidare och alla har intagit sina platser, även killen bredvid mig som direkt kollar in sina naglar och hugger in! Usch och hmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

35 år. 3 barnsmamma. Föräldraledig. :-)Instagram - fotohella Kontakta mig: [email protected]ör för Allt för Föräldrar :-)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela